Visit the new AsenaTv Website

https://asenatv.com

ሞት ናይዝጊ፤ ሞት ክናና’ዩ! መስፍን፤ ይኣኽለካ ምስ ፎርዖን ምልፋን! – ፍሉይ ጽሑፍ – ኣለና

ካልኣይ ምዕራፍ መጽሓፍ ‘ትልሚ ንዘርኢ ክርዳድ’ ብዛዕባ ድርብ ኪዳን ናይዝጊ ክፍሉን ኢሳይያስን  ኢዩ ኣስፊሩ ዘሎ፣  “ኣቦይን ኣደይን ነንበይኑ ጸሎቶም” ከም ዝበሃል ድግም። ኣብ ጉዳይ ገበነኛ ናይዝጊ ክፍሉ ጸሎትናን ጸሎት ኢሳይያስን ነንበይኑ ኢዩ ጸኒሑ፣ ሕማም ናይዝጊ

ካልኣይ ምዕራፍ መጽሓፍ ‘ትልሚ ንዘርኢ ክርዳድ’ ብዛዕባ ድርብ ኪዳን ናይዝጊ ክፍሉን ኢሳይያስን  ኢዩ ኣስፊሩ ዘሎ፣  “ኣቦይን ኣደይን ነንበይኑ ጸሎቶም” ከም ዝበሃል ድግም። ኣብ ጉዳይ ገበነኛ ናይዝጊ ክፍሉ ጸሎትናን ጸሎት ኢሳይያስን ነንበይኑ ኢዩ ጸኒሑ፣ ሕማም ናይዝጊ ክፍሉ ኣብ ንዝክረሉ ዝነበርና ግዜ። ‘ከቢድ ሕማም ካብ ሞት ነይሓልፍ’ ክንብል’ኳ እንተጸናሕና፤ ንሕና ንቁሩብ እዋን እስትንፋስ እንተዝልቅብ ክንብል እንከለና፤ መልሓስ ኢሳይያስ ግን ንሞት ናይዝጊ ክፍሉ ትምህለል ነበረት፣

እቲ ኤርትራዊ  “ከሚካል ዓሊ” ጉዳም ናይዝጊ ክፍሉ። ናይ ጽሕፍቶ ጉዳይ ኮይኑ ቤተ-መዘክር ታሪኽ ተሰክሙ ሞይቱ ኣሎ፣ ወዲ ሰብ ከም ጽላሎት ቀትሪ ሓላፊ ስለዝኾነ። ኣንታ ከበድቲ ምስጢራት እዚ ሓራዲን ክሒዳን ዝኾነ ኢሳይያስ ፎርዖን ተሰኪምካ ዘለኻ፤ ኣብ ዓራትካ ኮንካ ትንኖን ዝን ትብል ዘለኻን ኣቶ መስፍን ሓጎስ ሕጂ ብታሪኽ ዝውረቕ ተባዕ ስጉምቲ ውሰድ፣  ስለ እቶም ብቑንጣሮ ሓመድ ዝቐበርካዮም ጀጋኑ ብጾትካ ማዕጾ ምስጢራት ኢሳይያስ ንከይተገፍትን ድማ ደጋጊምና ሓደራ ንብል ኣሎና፣

ኣብ ምስላታት ዓረብ ‘ኣልጎሕ ኣሕሰን ሚን ኣል-ስኩውት’ ዝብል ወሓለ ዝኾነ ኣበሃህላ ኣሎ፣ እዚ ብትግርኛ ክትርጎም እንከሎ ‘ኡሑእ! ካብ ትም ምባል ትበልጽ’ ማለት ኢዩ፣ ስለዚ ኣብ ኩሉ ኩርነዓት ዓለም ዘለኹም ገዳይም ተጋደልቲ ህዝባዊ ግንባር ነበር። ኣበይ ከም ዘለኹምን ኣብ እዋን ብረታዊ ቃልሲን ብድሕሪ ናጽነትን እንታይ ተራ ከም ዝነበረኩምን ኣጸቢቕና ንፋለጥ ኢና’ሞ፤ ተሰኪምኩሞ ዘለኹም ምስጢራት ኢሳይያስ ከካብ ዝባንኩም እተውርድሉ ሰዓት ኣኺሉ ኣሎ፣

እቲ ንሰባት ከም ዲፖሳብል ስሪንጋ ተጠቒሙ ዝድርቢ ዕሉል ሰታይ ደም ኢሳይያስ። ንናይዝጊ ክፍሉ ካብ ዝድርብዮ ኣይወሓደን፣ ቅድሚ ደርዘን ዓመታት ኣቢሉ ኮኾብ ናይዝጊ ኣብ ዝወደቐሉ ግዜ ብዙሓት ተጋደልቲ ይዳፈሩዎ ነይሮም ኢዮም፣ እቶም ኣብ እንዳ መስተ ዝተጸርፉ ተጋደልቲ ጸጉ ፍሰሃየን ወልደጋብር ወዲ ሮማን ፈትዩ ክሳብ ዝጸልእ ምስ ቀጥቀጥዎ፤ ብብዙሓት ሰባት ክድፈር ተራእየ፣ ኣብ ኤክስፖ ምስ ሓልቕኡ ኢሳይያስ ብጉዳይ ትውልዲ ምጭርራቕ ኣብ ዝተጀመረሉ እዋን ድማ ክሳብ ሃለዋቱ ዘጥፍእ በቲ ቀንዲ ናይ ደም ወዲ ዕቁቡ ዝኾነ ኢሳይያስ ተቐጥቀጠ፣ ካብቲ ግዜ እቲ ኢዩ’ምበኣር ኣብ እንዳ መስተ ገለ ምስጢራት ከየምሉቕ ብምባል ክሳብ ዕለተ ሞቱ ናብ ዓዲ እንግሊዝ ይጽናሕ ዝብል ጥበብ ዝተማህዘ፣

ነዊሕ ኣብ ዘይኮነ ግዜ። ካልኣይ ምዕራፍ ሞት ክናና ኣብ ኢሳይያስ ክድገም ኢዩ፣ ወዲ ሰብ ታሪኹ’ምበር ሂወቱ ኣይትነብርን ኢያ፣ ከቢድ ምስጢራት ገበነኛ ኢሳይያስ ኣፈወርቂ ተሰኪሙ ንዝሞተ ናይዝጊ ንመዋእል ብወለዶታት ኤርትራ ክርገም ክነብር ኢዩ፣ ናይ ዕድል ጉዳይ ኮይኑ ድማ እቶም ደቁን ደቂ ደቁን። ደቂ ከዳዕ፤ ደቂ እቲ ገበነኛ ምባል ጥራይ ከይኣኽሎም እነሆ ቅድሚ ሎሚ ተሰሚዑ ዘይፈልጥ ‘ደቂ እቲ ሬስኡ ናብ ኤርትራ ንከይኣቱ ዝተኸልከለ’ ክበሃሉ ክነብሩ ኢዮም፣ ደቂ ናይዝጊ ክፍሉ ኣቦኦም ዝገደፎ ሰነዳትን ለበዋን ናብ ህዝቢ ኤርትራ እንተኣረኪቦም ካብቲ ሕማቕ ስምን ውርሻን ክድሕኑ ኢዮም፣ እምበኣርከስ እታ ሞት ሓንቲ ክነሳ። ዓሰርተ ሞት ዝብልዎ ደጊም ከምዚ ኢዩ፣

“ኣድጊ ካብታ ሙማታ ምጉታታ’’ ምስ ሞት ገበነኛ ናይዝጊ ክፍሉ ዝምሰል ምስላ ኢዩ፣ ናይ ኢሳይያስ ሓሳዊን እሙን መሻርኽቲ ምስጢሩን  ዝነበረ፤ ናይዝጊ ክፍሉ ከም ዝሞተ ሰሚዕና፣ እዚ ኢዩ’ምበኣር እቲ ልጉባት ማንታ ናይ ዝነበሩ ክናናን ምናናን ሞት ክናና ዝበሃል፣ እቲ ኣብ ሕብረተሰብና ከም ዓቢን ናይ መወዳእታን መርገም ዝቑጸር ዝነበረ ኣማውታ፤ “ሞት ክናና” እነሆ ቀዳማይ  ምዕራፉ ኣብ ናይዝጊ ክፍሉ ተራእዩ ኣሎ፣

ኣብ ዘመነ-ኢሳይያስ  ናብ ዓላ ካብ ዝኣተወላ መዓልቲ ክሳብ’ዚ ምኽልካል ሬሳ ናይዝጊ ዘይተነግረ’ምበር  ዘይተገብረስ የለን፣ ካብ ዝስለፍ ናብ ቅድመ-ግንባራት ከቲቱ እንኮ ጥይት ዘይተኮሰ እሙን ኢሳይያስ ዝነበረ ገበነኛ ናይዝጊ፦ ከምቲ ንዝኣመነ ብሴፍ ንዝኸሓደ’ውን ብሴፍ ዝበሃል፤ ሬስኡ ኣብ ሓመድ ኤርትራ ወይ ኣብ ቀላይ ቀይሕ ባሕሪ እመት መሬት ንከይትረክብ ተኸልኪሉ፣ ናይ ሓዘን ቴንዳ ከይትከል፦ ብዛዕባ ሞት ናይዝጊ ብዜና ከይንገር፦ ኣብ ዓዱ’ውን ጸሎተ-ፍትሓት ከይግበር፦ ዝብል ጥብቂ ትእዛዝ ኢሳይያስ ሰሚዕና፣

እታ ንቀዳሞት ገዛእቲ ቱርካውያን። ኢጣልያውያን። እንግሊዛውያንን ኢትዮጵያውያንን ሓመዳ ዘይበቐቐት ሃገርና ኤርትራ ንመስተንክር ክኸውን ኢሉዎ ንሬሳ ገበነኛ ናይዝጊ ፎእ ኢላ ነጺጋቶ፣

እሙን ዓቀይታይ ኢሳይያስ ዝነበረ ናይዝጊ ክፍሉ፤ ኣብ ደጀን ሰውራ ንዝነበረ መዓልታዊ ናይ  ምሁራትን ኣገደስቲ ውልቀ-ሰባትን ጸብጻብ ናብ ኢሳይያስ የቕርብ ነበረ፣ ኣብቲ ብ1973 ዓ.ም. ዝነበረ ናይ ምእራም ተቓውሞ ምሁራት “መንካዕ” ዝብል ስም ዘጠመቖ ድማ ንሱ’ዩ ዝነበረ፣

ሌላ ናይዝጊ ክፍሉን ኢሳይያስን ቅድሚ ኣርበዓ ዓመታት። ካብ 1970 ኢዩ ጀሚሩ፣ ኣብቲ ብወርሒ ለካቲት 1972 ዓ.ም. ኣብ በይሩት ኣብ መንጎ ልኡኽ ወጻኢ ጉዳይ ነበርን ሓይልታት ሜዳን ዝተገብረ ኣኼባ። ናይዝጊ ክፍሉን  መስፍን ሓጎስን ምስ ኢሳይያስ ተኻፊሎም ነበሩ፣ ናይዝጊ ካብ ሩስያ ንሜዳ ኣትዩ ብ1973 ዓ.ም. ቅድሚ ምስላፉ ኣብ ኣሜሪካ መስራቲ ኤ.ና.ሰ.ኤ. (ኤርትራውያን ንናጽነት ኣብ ሰሜን ኣሜሪካ) ነበረ፣

ናይዝጊ ቅድሚ ምስላፉ  ብከመይ ምኽንያት ምስ ኢሳይያስ ከም ዝተፋለጠ ሎሚ እቲ ቅንጣብ ምስጢር ኢሳይያስ ንከየሙሉቕ ብማዕተቡ ዝመሓለ ኣቶ መስፍን ሓጎስ ጥራይ ኢዩ ዝፈልጥ፣ ‘ንግሆ ዘይትንስእ’ሲ እግሩ ናብ ደገ ይሓድር’ ከም ዝበልዎ ወለዲ፤ ደጊም ኤርትራ ናይ ደቃ ንብረት ንክትከውን ኣብ ቅርዓታ መራግእቲ ይግበረላ ኣሎ’ሞ ንሓዋሩ እግርኻ ኣብ ደገ ከይከውንሲ ሎሚ ብተኽ፣

ታሪኽ ኩዒትካን ንሓመድ ነፊኻን ዘይርከብ ናይ ወለዶታት ቅርሲ ኢዩ፣ ኣቶ መስፍን  ኩላትና ነበርቲ ኣይኮናን! ኤርትራን ሰንሰለታዊ ወለዶ ህዝባን ግን ክነብሩ ኢዮም’ሞ ሎሚ’ውን እቲ ካብ ወርቂን ኣልማዝን ዝኸብር ተሰኪምካዮ ዘለኻ ምስጢራት ገበነኛ ኢሳይያስ (ጉዳይ ኣሰላልፋኡ። ምፍላይ ካብ ጀብሃ ኢሳይያስ። ጉዳይ ዓላን ኣብርሃም ተወልደን። ጉዳይ ቃኘው። ጉዳያት መንካዕን ኢብራሂም ዓፋን። ጉዳይ ኣመጻጽኣ ጉጅለ ህግደፍን ኲናት ባድመን። ምስጢራት ጉጅለ 15ን። ወ.ዘ.ተ…) ነቲ ብደም ዝዘቕበበ ጸሊም መጋረጃ ኢሳይያስ ቀዲድካ ንደቂ ሃገርካ ንከተርክብ ብታሪኽ ትሕተት ኣሎኻ፣ ሞት ናይዝጊ። ቀዳማይ ሞት ክናና ጋህዲ ኣብ ዝኾነሉ ግዜ። ሞት ኢሳይያስ። ካልኣይ ሞት ክናና ንክንሰምዕ ድማ ምድረ-ሰማይ ይሃምም ኣሎ፣ ገበነኛ ኢሳይያስ ብደቂ ህዝቢ ክርሸን ኢዩ! ደሙ ከኣ ዘይከም ደም ጀጋኑ ናቕፋ፤ ኣብ ፋኛቱራታት ማይ በላ ጃሕ-ጃሕ ክብል ኢዩ፣

ወይ ጉድ! ናይ ናይዝጊ ገደደ። ሓመድ ኣዳም ፈንፊንዎ፣ ኣብ ዘመነ-ገድሊ በታ ዕረ ዝኾነት መልሓስ ናይዝጊ ክፍሉ ዘይተጸርፈ ተጋዳላይ ኣይነበረን፣ እቲ ብከተማ ዓደን ኣቢሉ ንሜዳ ዝተሰለፈ ናይዝጊ ኣብ ጉዕዞ ባሕሪ ኣብ ዝነበረሉ ግዜ’ውን ነቶም መማጽእቱ ጸሪፍዎም ከም ዝነበረን፤ ክሃርምዎ ኣብ ዝተሃንደዱሉ ግዜ’ውን ብዕረቆ-ዕረቆ ተገላጊሎም ከም ዝነበሩ መሳልፍቱ ይገልጹ ኢዮም፣

ተጋዳላይ ናይዝጊ ክፍሉ ኣብ ሜዳ ብጸርፊን ታህዲድን ዝልለ ሰብ ነበረ፣ ኣብ ሜዳ ብጉዳይ “መንካዕ’ ብድሕሪ ናጽነት’ውን ኣብ ሚኒስትሪ ውሽጣዊ ጉዳያት ኣብ ትሕቲ  ዓሊ ሰይድ ዓብደላ ኮይኑ ይሰርሓሉ ኣብ ዝነበረ ግዜ። ብሂወት ብዙሓት ኤርትራውያን ተሓታቲ ኢዩ ዝነበረ፣ ኢሳይያስ ከም ሚኒስተር ዜና። ቀጺሉ’ውን ንቁሩብ ኣዋርሕ ኣብ ጉዳያት ዞባዊ ምምሕዳር ከም ተሓጋጋዚ ቤት ጽሕፈቱ ገይሩ ሸይሙዎ ነበረ፣

ናይዝጊ ክፍሉ ሚኒስተር ዜና ኮይኑ ኣብ ዝተመዘዘሉ ግዜ ከኣ ንሓለፍቲ እቲ ሚኒስትሪ ፍሉይ ኣኼባ ገይሩሎም ነበረ፣ ሽዑ ከምዚ ሎሚ ከይኮነ ሓምለ-ሰነ ብዛዕባ ጉዳይ ናይ ስራሕ ምስጢራት ጸቒጡ ተዛረቦም፦

“ምስጢር ክትዕቅቡ ኣለኩም። ንዓና ንህዝባዊ ግንባር ካብ  ቀደም ክሳብ ሎሚ ዘዐወተና ምዕቃብ ምስጢርና ኢዩ፣ ኣነን ኢሳይያስን እንፈልጦ ናይ ሳሕል ምስጢራት  ንህዝቢ ኤርትራ እንተዝንገሮ፤ ዎላሂ ብሙሉኡ እዚ ህዝቢ ምተጸለለ ነይሩ’’ ኢሉ ከይተፈለጦ ሓቂ ተዛረበ፣

ልክዕ ኢዩ  ከኣ። እቶም ነቲ ናይ ጀጋኑ ሃገራውያንን ምሁራትን ምቕንጻል ዘጸልል ምስጢራት ዝፈልጡ ብሂወት ተሪፎም ዝነበሩ ውሑዳት ሰባት ጥራይ ኢዮም፣ ነቲ ኣብ ክፍሊ ዜና እንከሎ ዚዛረቦ ዝነበረ ፍኑው ምስጢራት ከኣ  ዓሊ ዓብዱ ተተሰኪሙ ናብ  ኢሳይያስ ኣፈወርቂ የብጽሖ ነበረ፣ ብዛዕባ ናይዝጊ ዚዛረቦ ዝነበረ ኢሳይያስ መአረምታ ኣብ ዝሃቦ ግዜ ከኣ። እቲ ዝሓሰወሉ ዓሊ ዓብዱ ምዃኑ ፈለጠ፣

ዓርኪ ሰባር ነቓዕ ሚኒስተር ነበር ናይዝጊ ከምዚ ሎሚ ሞት ክናና ከይሞተ እንከሎ፦

‘’ካብዛ ሎሚ መዓልቲ ንደሓር ብሓላፍነተይ ካብ ምዱብ ስራሕካ ኣደስኪለካ ኣለኹ፣ ኣጸቢቕካ ፍለጠኒ! ናይዝጊ ክፍሉ’የ፣ እወ ኣነ ናይዝጊ እየ። ንሰብኡት ብኾፎም ዘሽይን ሰብኣይ ምዃነይ ኣጸቢቕካ ሕተት፣  ሕጂ ናብ ኣያኻ ኬድካ ጥራዕ’’ በሎ ናይዝጊ ንዓሊ ዓብዱ ኣብ ቅድሚ መሳርሕቱ፣

እቲ ኢሳይያስ ከም ፍቱው ኩርኩር ኣብ ስንጭሮ ዓንበርቦብ ጸባን ቢስኩትን እናመገበን ብናቱ ሰረተ-እምነት ዝመልመሎን ዘዕበዮን፤ ናብ ዝባን ጎቦ ኣንጆታይ ኣደይቡ ንጎላጉል ማህሚመት። ኣስራይ። ኣውገትን እምባ ንያላን ብክሻፋ ዘርእዮ ዝነበረን ዓሊ ዓብዱ’ውን ኣይሓመቐን፤ ኣብቲ ሚኒስትሪ ብናይዝጊ ክፍሉ ዝግበሩ ዝነበሩ ድኽመታትን ዘምልቖም ንዝነበረ ምስጢራትን ናብ ሓለቕኡ እናተዘባዘበ ምብጽጻሕ ቀጸለ፣ ኣብ መወዳእታ ህያቡ ድማ ግዝያዊ ሚኒስተር።  ጸኒሑ’ውን ቀዋሚ ሚኒስተር ዜና ንክኸውን ምስ በቕዐ፤ እቲ ምስጢራት ኢሳይያስ ንከየምሉቕ ዝፍራሕ ዝነበረ ገበነኛ ናይዝጊ ክፍሉ ድማ ከም ሓላው ስጡሕ ናብ ዓዲ እንግሊዝ ተደርበየ፣ ንውልቀ-መለኽቲ ዘገልገለ እዚ ኢዩ ፍዳኡ፣ ሬሳ ናይዝጊ ሓመድ ኤርትራ ካብ ተነፍጎ። ንሬሳ ኢሳይያስ’ከ እንታይ ኢዩ ክፈርድ ሓመድ ኤርትራ?

ኣንቱም ገና ነቲ ገበነኛ ሰብ። ዘርኢ ኤርትራውያን ንምጥፋእ ግናይ ትልሚ ክርዳድ ዝተለመ ኢሳይያስ ተገልግሉ ዘለኹም ጀነራላት። ሚኒስተራት። ኣማሓደርቲ ዞባታት። ሰበ-ስልጣናትን ኣባላት ህግደፍን ይኣኽለኩም ምንብርካኽ፣ ኣንቱም ብወዲ ኣውራጃና። “ሓማሴናይ ኢዩ”…ብወዲ ሃይማኖትና “ክስታናይ ኢዩ”…ተጋዲሉ ዘጋደለ “ጅግና! ኣንበሳ ናቕፋ ኢዩ” እናበልኩም ኣብ በረድ ረጊጽኩም ዘለኹም ደቂ ኤርትራ፤ ካብዚ ዝዓቢ ኣስኳላ የለን’ሞ ዕድል ከይሓልፈኩም ሎሚ ታሪኻዊ ስጉምቲ ንክትወስዱ ህዝባዊ ነጋሪት የቃልሕ ኣሎ፣ ኢሳይያስ ስነ-ምግባርን ሰብኣዊ ሕልናን እንተዝህልዎ ንሬሳ እሙን ኣገልጋሊኡ ዝነበረ ናብ ዓዲ ምእታው ኣይምኸልከለን፣ ኢሳይያስ መትከላዊ ዓርኪ። ሃይማኖት። ኣውራጃን መንነትን ዘይብሉ ብሕጊ ጫካ ዝምራሕ መንደላይ ተመን ኢዩ፣ ካብ ዝስለፍ ክሳብ ግዜ ናጽነት ኣብ ውግእ ሓድ-ሕድ ይኹን ምስ መግዛእቲ ኢትዮጵያ ኣብ ዝግበሩ ዝነበሩ ውግኣት ክንደይ መዓልታት ከም ዝተዋግአ ጽባሕ ቢጊሓት ታሪኽ ክነግረና ኢዩ፣ ኢሳይያስ ካብ ዝስለፍ ኣትሒዙ ብዘይካ ንጽላሎቱ ንማንም ሰብ ዘይኣምን ከዳዕ ፍጥረት ኢዩ፣

ገበነኛ ኢሳይያስ ካብ ኣስመራ ተበጊሱ ናብ ኣውራጃታትን ሳዋን  ምብጻሕ ኣብ ዝገብረሉ ግዜ። መራኸቢ ተለፎናት /ሞባይላት/ ናይቶም ኣብ ሓሙሽተ ላንድ ክሩዘራት ዝተሳፈሩ ኣሰነይቱ ምስኡ ኢየን ዝተሓዛ፣ ንሱ ክልተ ዓይነት መራኸቢ ተለፎናት /ኢንተርናሽናልን ናይ ውሽጢ ሃገርን/ ሒዙ እናተራኸበ ክኸይድ እንከሎ ኩላቶም ካልኦት ሰበስልጣናት ግን ምስ ስድራ ቤቶም’ውን ንክራኸቡ መሰል የብሎምን፣ ሰባት ከመይ ገይሮ ንከምዚ ዝኣመሰለ ኣሽካዕላልን ውጹእ ምልኪን ከም ዝጻወሩዎ ድማ ንመስደምም ኢዩ፣ እምበኣር ይኣክል በል ኣንታ ተንበርካኺ፤ ኣብ መስርዕ ህግደፍ ዘለኻ ወዲ ኤርትራ። ‘ብድሕሪ ሞት ጥዕና ቅበጽ’ ከም ዝበሃል፤ ብድሕሪ ሞት ናይዝጊ ደጊም ቅበጽ! መስፍን ድማ ምስ ፎርዖን ምልፋን ያዕ ኢልካ ዕዳኻ ክፈል፣ ሕሰብ…ሕሰብ ትብል ኣላ ዓደቦኻ፣ ንእስነትን ተስፋ ምሃብን ዓቢ ዕዳ ኢዩ’ሞ እቲ ብንእስነትካ ኣብ ጎላጉል ሰምሃር: ኣብ ዊናን ድግሰናን። ኣብ ግራት ወዲ-ኣድክመን ርእሲ ዓዲን ከምኡ’ውን ኣብ ጠረዚት ሳሕልን ሩባታት ሕዳይን ንህዝብኻ ስለ ናጽነትን ሓርነትን ዘተስፈኻዮ ባህጊ ሕጂ ክፈሎ፣

 

ካልኣይ ምዕራፍ ሞት ክናና ኣብ ኢሳይያስ ክድገም ኢዩ!

 

alenakoena@gmail.com

 

ኣለና ብውሽጢ። ኣለና ብደገ!

ብዓወትና ንኣምን!

ሞት ክናና ንኢሳይያስ!!

aseye.asena@gmail.com

Review overview
17 COMMENTS
  • steame111@yahoo.com February 22, 2012

    ን ህግደፍ ንጸልኦም ንኢሳያስ ዉን ንኽዕቦ ኢና እሞ እዚ ናይ ፈጠራ ሓሶትካ ግና ካብ ኢሳያስን ጉጅልኡን ዝገደድካ ጸላኢ ከም ዘለኻና ንዕዘበካ ኣለና። ሓሶትካ እንተኣቋረጽካዮ ጥራይ ይሕሸካ ኢለ እየ ዝምዕደካ። ሰብ ከም ዝዕዘበካ ዘሎ እንተትፈልጥ ምሓሸካ።

    • gerimuna February 22, 2012

      Why do you consider him an enemy? Unless you gave me a good reason right or wrong, I simply will tell tell you if we had a few more like Alena, we would have been free of the mad dog years ago. Alena!!!!!!!!!!we admire and respect for your phenomenal job and Thank you. Keep you jabs at the most hated Eritrean devil. He deserves every inch of it. I wish it was physical.

  • tesfay haile February 22, 2012

    Nayzgi Kiflu: Kem Degyat Kinfu ResaKa ye iwi alo. igziO meHarena krstos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nayzgi Kiflu: Kem Degyat Kinfu ResaKa ye iwi alo. igziO meHarena krstos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nayzgi Kiflu: Kem Degyat Kinfu ResaKa ye iwi alo. igziO meHarena krstos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nayzgi Kiflu: Kem Degyat Kinfu ResaKa ye iwi alo. igziO meHarena krstos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ሰ ዊ ት February 22, 2012

    ንስኺ ኣብ ሳንዱቕ ወረክ ኣብ ሱቕ ክምዝባሃል steame111yahoo@com አየናይ እዩ አት ሐሶት ፣ህግድፍ ፣ንዝመከቶምን ፣
    ንዝራቶ ኦምን ሐሶት ሐሶት እናበሉ አብዝ ሕጂ ኦዕርቃኖም አብ አደባባይ ውዝኦም ምስሐቅ ሸራፋት ኮይኖም ዘለዉ ብሰንክ ትምክሕቶምን
    ገግኦምን እዮም፣፣
    እወ አለና ንኩሉኩም በልማማ አፍኩም ኦአብሥኩም ንርእን ንሥምን አገናኦዕ አለና አለና ንዘልአልም አለና ።።።

  • M Hizbawi February 22, 2012

    እንታይ ዓይነት ታሪኽ ኢልካ ጺሕፍካዩ ከምዘሎካ፡ መቸም ኣንበብትን ልዑል ፈጣርን ፍርዶም ይሀቡ። ክትገልጾ ዝሓሰብካ ግን ኣልማጺ ትፋእ ወያነ ወይ’ውን ብሓጺር ኣገላልጻ ለሓሲ ትፋእ ኣይተ መለሰ ዜናዊ ምዃን ብድሙቕ ሕብሪ ዝሕብ ምዃኑ ከተንብሀልካ እፈቱ። ነዳይ ናይ ልቡ ይሓልም’ዩ እሞ ንስኻ ኣብ ሕልምኻ፤ እቲ ግመል ጉዕዝኡ ክቅጽ’ዮ ኤርተራን ሕዝባን ድማ ኣብ ጎደና ብልጽግና ክምርሹ’ዩም፤ ዓወትን ዕድመን ጥዕናን ንጅግና ሓይልታት ምክልኻልናን ንሓርበኛታት መራሕትናን ንኸም ብዓል ወዲ ኣፎም ኣንበሳ ናቕፋ። ውድቀት ን ልሓሰቲ ትፋእ ወያነ’
    ክብርን ዝኽርን ንስማእታትና፤ ዓወት ንሓፋሽ፤

    • gerimuna February 22, 2012

      I just want to inform you even a strong man and master of your master, Gaddaffi, compared to the weakest mad dog did not even last a year to be thrown to Mai Bela Of Tripoli because he deserve it Your master God willing won’t last. But dummy’s like you are also equally responsible for the extinction of our youth and you will be exposed when time is up. You should feel guilty if you have a small brain. By saying Weyane and Meless you indirectly talking about you mad dog master which I don’t give a damn who they are except for their deeds.

    • gerimuna February 22, 2012

      Tehzeneni, Lib Yehabka. Nezi Kigeatas Yrehtza zebhal kemzi msterekbeyu.

    • youtamlove@yahoo.com February 24, 2012

      anta ferha agodi feham…………..shimika dea zeytewxea abta timexe hara eritrea eseyas nay nakifa Jeginanaka ayfeliton eye kitbileka nezi hadami ferah kemaka…………..Nimen yimexas men yimexa timexo kemzibehal…………..nieseyas zimesilsi bzuh eyu Ferah……………nixilaletu ewen zeyamn…………

  • ahmed saleh February 22, 2012

    Sometimes it is important to cleanse yourself spiritualy from the guilt inside of you.
    Mesfun Hagos as we all know he was part of the group and he was present surrounding
    some places where questionable activities occured. Unless him and others came out forward to
    clean and proof that they are not part of those criminal elements of the oraganization,
    their credibility and good name would be in jeopardy. Keeping secrets is the act of [silence
    of wall} agreement between wrong doers and only the principled and righteous people could
    crush that culture. We know many things happened but the problem is to identify the ones
    who are responsible to those crimes. Again we should also look a way to differentiate the bad
    and the good seeds too.

  • Abnet Tesfai February 22, 2012

    thank you assena for your insightful ideas.
    we know there are so many secrets in Eritrea. but they are burying with the people of in charge of it. but as can observe from the followers of the mad dog they are screaming when they hear the secrets are exposed to the people. the only reason behind their barking is the time is approaching to uncover their crimes. therefore it is naturally to hear from them to call any body a liar who tries to revile them in front of the people. they know nothing how to provide facts and refute other’s argument. they only call WOYANE/AGAME. like mengistu hailemariam……. TEGHENTAY WENBEDIEWOCH…. Y’ENAT TU’T NEKASH… ERITREA BEPERTO-DOLLAR LEMSHET YEFELEGHU KAHADIAN NACHEW….. likewise for any eritrean who wants to talk about their crimes they call him agame….this is a childish tactic to cover their atrocity.
    SO ALL ERITREANS…. PLEASE KEEP GOING WITH YOUR EFFORTS TO SPLIT THE MEAT AND BONES OF THE DICTATOR AND HIS GANG MEMBERS.

  • Samir February 22, 2012

    Alena isayas ke hanti tiyit tekusudo yifeli ——eti zigermeni Meles wun Hadami eu neru megadltu —–gin memelisu mezinet yiwsik neru kisab higi kea alo ——isayaske ——–gin bikemey dea kisab higi senihom ———tebat tezeykonu –mikinsal wun eko —–hamot yihatiti eu —-beal petros selomun and guguluun sian ni isayas mikinsal do aykonun ezi kulu rekibemo ———-inte isaysas sirhu yiserih alo ———-Dhri Abune antenyos midskal —entay yisibe eti tebelasi hizbi eritra ——-mis resa mithlilak Normal ———-nayzgi kemti zibelkayo nay Edu rekibu .

    • Ahmed saleh February 22, 2012

      Samir
      I myself keep asking what went wrong to these so called G 15 guys. Since they know DIA capability personally how come they become stupid enough to fall themselves
      victims to their tactics. Their number was good enough to take care the internal
      Political problems of the country. But I think there are some issues we do not
      know which was taking place behind the curtain of the leadership. It is difficult
      to understand unless somebody from inside explains the characteristics of the
      administrative code of their governance.

  • Yohannes February 23, 2012

    I tell you guys, Mesfin Zibie(Hayna) will never talk. He is the most shintie I ever know. It is just propaganda. If you remember we use to hear ” Isayas Aforqe tekalakalay tanki, ….” It is bullshit Wedi medhin berad never fight but it is always hasot! I also know Mesfin zibie, when thinks got out of hand, he pee in his pant (especially when he saw Wedi medhin berad). Wedi etay was better than him. I know this ppl. Now with all due respect ALENA or ASSENNA, to ask mesfin gawna to expose wedi medhi berad, is just there was no sun set in Badema! You don’t know him ,so better shut up!

    N Mesfin Gawna, the only way to make him talk is: tying his leg and do what the he use to to in Halewa Sewra like Helikobter etc Hope time will come for that.

  • alenalki@yahoo.com February 23, 2012

    ን ህግደፍ ንጸልኦም ንኢሳያስ ዉን ንኽዕቦ ኢና እሞ እዚ ናይ ፈጠራ ሓሶትካ ግና ካብ ኢሳያስን ጉጅልኡን ዝገደድካ ጸላኢ ከም ዘለኻና ንዕዘበካ ኣለና። ሓሶትካ እንተኣቋረጽካዮ ጥራይ ይሕሸካ ኢለ እየ ዝምዕደካ። ሰብ ከም ዝዕዘበካ ዘሎ እንተትፈልጥ ምሓሸካ።
    እንታይ ዓይነት ታሪኽ ኢልካ ጺሕፍካዩ ከምዘሎካ፡ መቸም ኣንበብትን ልዑል ፈጣርን ፍርዶም ይሀቡ። ክትገልጾ ዝሓሰብካ ግን ኣልማጺ ትፋእ ወያነ ወይ’ውን ብሓጺር ኣገላልጻ ለሓሲ ትፋእ ኣይተ መለሰ ዜናዊ ምዃን ብድሙቕ ሕብሪ ዝሕብ ምዃኑ ከተንብሀልካ እፈቱ። ነዳይ ናይ ልቡ ይሓልም’ዩ እሞ ንስኻ ኣብ ሕልምኻ፤ እቲ ግመል ጉዕዝኡ ክቅጽ’ዮ ኤርተራን ሕዝባን ድማ ኣብ ጎደና ብልጽግና ክምርሹ’ዩም፤ ዓወትን ዕድመን ጥዕናን ንጅግና ሓይልታት ምክልኻልናን ንሓርበኛታት መራሕትናን ንኸም ብዓል ወዲ ኣፎም ኣንበሳ ናቕፋ። ውድቀት ን ልሓሰቲ ትፋእ ወያነ’
    ክብርን ዝኽርን ንስማእታትና፤ ዓወት ንሓፋሽ፤

  • ሰ ዊ ት February 23, 2012

    alenalki@yahoo.com ኣነስ እንስሳታት እየ ገምተኩም ነረ ይገርም ግን ልዑል ፈጣሪ ፍርድ ይሃቡ? ወዳጀ ዘረባ ፣መጀመርታ ሕ ግ ድ ፍ ምስ ነብሱን ህዝቡን ይቕረ ይበል ፣
    ወዮ ገመል ድማ ናብ ሑጻ ሰፍሕ ሰፍሕ ኢላ ተተክላ ተርፋ ፣ እንተ ህዝብ ኤርተራ እሞ ብሰንኪ ሸፍታ ሕንትክትክ ኢሉ ሃገሩ ገዲፉ እግሩ ናብ ፣ዝመርሖ ፣
    ሸለዉ ይብል ኣሎ ፣ኡዋኢኹም አንዳ ሕ ግ ድ ፍ ሐንጎልኩምን ኤእይንኩምን ዘዖአረ።።።

POST A COMMENT